donderdag 3 april 2014

Gisterenavond was er de quiz. De presentatoren waren juf Margaux en meester Siebe. Er waren super moeilijke vragen. En ik kon ze niet allemaal beantwoorden. Maar we waren nog niet klaar. Mijn groep, groep 3 (de jongens)  staat aan kop, met 4 punten voor op de tweede groep. Ronde 1 was algemene kennis. Ronde 2 was sport en daar hadden we alles juist. Bij ronde 3 was het aardrijkskunde. Toen moesten we om het snelst water drinken en op je hoofd zetten om te winnen. Ik vond het super leuk. Dit was mijn laatste avond voordat ik 11 jaar werd. (Ilias Rahmani en Bedhiran Ezer)

’s Morgens werd ik wakker door veel lawaai van Ilias zijn verjaardag. Een lekker ontbijt zoals altijd natuurlijk. Daarna zijn we vlottentocht gaan doen. Het was super, veel lol en ons vlot ging kapot. Ik zat er de tweede in (in het water) en ik denk dat ik een paling had gezien. Alleszins: het was leuk! (Abdelhafid Gabli)

Donderdagochtend zijn we vroeg opgestaan en we zijn gaan ontbijten. Na het ontbijt moesten we ons gaan klaarmaken. We moesten gaan vlotten bouwen en dat was super leuk. We moesten zware dingen dragen en we zijn er dan mee begonnen. We waren in volle actie onze best aan het doen. Toen waren we op het water. Het was super. We moesten varen en maar blijven varen. Toen de motorboot kwam waren er golven en toen viel Asya in het water. Het water was ijskoud. De stokjes vielen weg en Asya en Laura en Urszula zijn er achter geweest.. Ilias deed het gewoon expres. We waren aan het bibberen, niet alleen wij maar iedereen. Toen is onze boot gezonken. Laura was de kapitein geworden! Met veel plezier van ons iedereen! (Asya Sargsyan en Yassin Oudaha)

Opstaan! Ik was weer moe. Mijn benen deden pijn. Maar toch moest ik wakker worden. Het was lekker ontbijt. Om 9 uur moesten we ons klaar maken om te gaan zeilen. Meester Wouter gaf veel  uitleg om ons zeilbootje klaar te maken. Het was ingewikkeld maar dan begon ik het te snappen. Daarna moesten we ons bootje op het water zetten. Het was leuk, we moesten een paar rondjes zeilen in de vorm van een 8. Daarna moesten we nog een beetje zeilen. Op het einde hebben  we een watergevecht gespeeld. Cool! (Malek Ellouzati)

Hallo mensen, weet je wat we kregen als ontbijt? Chocoladepasta met boterhammen. En we kregen er een peperkoek bij. Dat vond ik lekker. Na het eten weer een leuk vrij moment. Meestal rusten we dan op de kamer. (Quentin Desplenter)

Vandaag is het zeilen. Ik kijk er al naar uit maar het opstaan was moeilijk. Toch is het gelukt. Vanavond is er fuif. Dat zal leuk zijn.
Het zeilen was heel leuk maar het water was een beetje koud. Het zeilen was leuk omdat het zo snel ging en het zeilbootje was zwaar om te dragen, de mast ook. Het was moeilijk om in mekaar te steken maar het is toch gelukt. Op het einde zijn we goed aangekomen. (Emiel Suffys)


Om kwart voor twee moesten we aan de fietspoort gaan staan om naar het vlasbedrijf te gaan. Onderweg vloog de ketting van Laura er af. We moesten een poosje wachten op haar en eindelijk kwamen ze aan. Toen kwam er een meneer. Die legde uit wat vlas was. We mochten in een tractor zitten en meester Herwig nam ondertussen foto’s van ons. Daarna moesten enkele kinderen wat uitleg geven wat de soorten machines doen.  Dan kwam er een wedstrijd van Emiel, Estée, Amina en Ilias. Uiteindelijk was Amina gewonnen! (Bedhiran Ezer en Malek Ellouzati)