maandag 25 maart 2013

Sint- Jan- in Eremo 2013



Maandag 25 maart 2013

In al die jaren hebben we al veel gemaakt, enkel sneeuw nog niet. Bij deze pronkt die nu ook op ons plattelandsklas palmares! En dat de eerste dag geslaagd  was, kun je hieronder vast lezen!

Deze morgen stond iedereen vroeg op om op tijd te vertrekken. Na aankomst in de Boerekreek zijn we met de fiets naar een melkveebedrijf geweest. (Birgit Lesage)

Na de aankomst hebben we eerst alles uitgepakt en zijn we het domein gaan verkennen. Na de middag hebben we een bezoek gebracht aan een melkveebedrijf. Dat was super tof! (Jolien Vincke)

 

Vanmorgen zijn we toegekomen met de auto’s. Dan hadden we tijd om onze kamers n orde te brengen. In de voormiddag hebben we ook nog een kleine wandeling gemaakt. We zagen dan een dijk en de kreek waar we aan watersport zullen doen.

Erna hadden we een klein vrij moment voor het eten. Na de lekkere kroketjes mocht 5a gaan pony rijden en 5b ging op bezoek naar een bedrijf. De eerste dag is zeker geslaagd! (Pieter Deman en Yaron Verhulst)

We zijn goed toegekomen. Erna zijn we direct naar onze kamers geweest. Toen we uitpakten zijn we begonnen aan de bedden, dat was wel nogal moeilijk, maar het is toch gelukt. Dan gingen we met de twee klassen de streek verkennen. Toen was het middag, het was heel lekker. Daarna zijn we gaan paard rijden. Dat was heel, heel, heel leuk. We moesten met twee een paard borstelen en daarna mochten we het elk om beurt berijden. (Justine Lecluyse)

Het toekomen was al leuk. We mochten onze valiezen uitladen, de kamers waren super mooi! Maar we hebben “getjoold” om ons bed op te maken. Ik slaap met Sarah K en Justine. Ik slaap ook met Sarah D maar die is jammer genoeg ziek. We hebben paard gereden en ik mocht een paard delen met Justine. Ons paard heette Jo Bo. Hij was super rustig. Groetjes! (Emma Dejagere)

Het aankomen verliep vlot. Iedereen kon rap naar zijn kamer. Eerst hebben we de omgeving verkend en lekker gegeten. In de namiddag zijn we gaan paard rijden. Het was “bèère cool”. Het was mijn eerste keer. Ik werkte samen met Louise. En ik reed op Apollo. Het was een super lief paard. (Sarah Kindt)

Als we toekwamen hebben we een rondleiding gekregen in de streek. Daarna hadden we boontjes, kroketjes met vlees, mmmmm! Het dessert was rijstpap. In de namiddag zijn we gaan paard rijden. Ik reed op Apollo, ze was lief. (Louise Marrecau)

Na het eten zijn we gaan paard rijden. Ik reed op een toffe pony. De naam ben ik vergeten. Het was super tof! Ik mocht tonen wat galop is en wat draf. Ik verlang tot morgen! (Manon Bayart)

We hebben net gedaan met paard rijden. Het was super tof maar ik had wel een beetje schrik. Ik ben gelukkig niet van mijn paard gevallen. Nu ben ik wel moe. Morgen gaan we galop leren rijden. Ik heb er alvast veel zin in! (Kaat Vanwelden)

 

En de leukste quote van vandaag: “… en daarna mochten we het paard om beurt bereiden.” ;-)