maandag 4 april 2011

We zijn geland in Sint- Jan- in Eremo!










Na een voorspoedige reis zijn we vanmorgen goed en wel in Sint- Jan aangekomen. Ook nu vielen de monden weer open van verbazing: "zo mooi!". En dat het al leuk was, dat krijg je zo meteen te lezen!  (meester Herwig)

Maandag 4 april 2011


Vanochtend was de start van de PLK. Iedereen stond met zijn bagage op de 2de speelplaats. Er hing veel spanning in de lucht. We smeten onze valiezen in de auto en vertrokken. We sleten een uur in de auto. Het was saai maar het lukte ons toch. We kwamen eindelijk aan. We kregen de kamers te zien (eindelijk) en er viel een grote last van onze schouders. (Charlotte Dekeuckelaere- 5b)

Hallo, ik ben Neena Verliefde. Toen we aankwamen gingen we eerst onze koffers uitpakken. Direct daarna gingen we fietsen. We gingen met de fiets op verkenning. We mochten op de weg rijden, maar met begeleider… We stopten aan een kreek en daar gaf meester Herwig informatie. Dan gingen (Neena Verliefde- 5a)

We zijn er. Eindelijk! De kamers zijn prachtig. Charlotte en ik vervelen ons nooit in deze kamer! We hebben tomatensoep met balletjes gegeten. En ook varkensvlees met bollekroketten en bloemkool. Mmm! En we gaan nog paardrijden … spannend! (Mathisse Janart- 5a)



Hallo, ik ben Lisa. Na het autorijden hebben we onze koffers uitgepakt. Dan zijn we direct gaan fietsen. Laila is gevallen. Gelukkig was ze niet gewond maar haar fiets wel! Ik hoop op nog een hele leuke week! Daag! Vele groeten! (Lisa Isebaert5a- )



Naar de boerderij!

De boer had een superlieve hond. Hij heette Bob. Hij maakte ook zijn eigen appelsap: echt super lekker. Het was een leuke boer. We weten veel interessante weetjes. Hij plant fruitbomen, buxussen en nog veel meer. We mochten met een soort machine rijden, het was wel eng! Het was leuk bij de boer. Daag! (Sam Deburggraeve- 5b)

Hallo, ik ben Julie van 5a. Ik ga je vertellen wat we deze middag hebben gedaan als activiteit. Na het middageten is onze groep gaan zeilen. Ik vond de uitleg wel een beetje saai omdat het super lang duurde. Als we alles hadden klaar gemaakt mochten we beginnen zeilen. In het begin was het wel een beetje eng omdat het water hobbelig was. Ik kon niet goed sturen en daardoor ben ik in het riet geraakt. Dan heeft meester me er uit gehaald. Toen ging het heel vlot maar ik heb wel vaak die mast tegen mijn hoofd gekregen en dat was niet zo prettig. Ik vond het zeilen wel leuk! (Julie Delvinquière- 5a)

We zijn vandaag gaan pony rijden! Het was super leuk. Eerst mochten we de paarden uit de weide halen met de halster. En dan waren ze natuurlijk vuil. Ik had Breezer als paard. Het was bère lief om het te borstelen en ook om op te zadelen. Het rijden was super leuk. Ik was 2de om te rijden in de rij. Het paard voor mij deed heel de tijd vervelend en daardoor moest ik vaak stoppen. Op het einde mochten Charlotte en ik alleen draven en galopperen. Het was mijn eerste keer los in galop maar het lukte. Het was superleuk! (Margot Vanhauwaert- 5a)

Hallo, het is hier heel leuk. De fietstochten die we maken zijn ook tof. De tweede fietstocht van maandag was lang maar leuk. En onze meester was een beetje de weg kwijt. We reden heel de tijd terug enz. En dan was Arnaud Comer gevallen en zijn veters van zijn schoen zaten tussen zijn wiel. Gelukkig had hij geen pijn. Dan was er een lange weg met veel bobbels en putten en daar was het pas lastig. Het was heel warm. Maar we zijn dan toch nog op de boerderij geraakt! Doei en tot vrijdag! (Babette De Vroe- 5b)

Het was zeer leuk. We hebben de hele tijd gefietst. En dat vind ik leuk. We zijn vaak fout gereden en dat vond ik grappig. Gelukkig mocht ik de helm van Leonie gebruiken. Die van mij was te groot. Het was nog steeds bewolkt. Maar dat vond ik gezellig. We zijn langs veel landschappen gereden. Dat was zeer mooi. Nu nog hopen dat ik goed kan slapen. (Marie- Julie Vanhoutte- 5b)