dinsdag 5 april 2011

Dinsdag 5 april 2011



















't Werd vandaag een Iers aandoende dinsdag: druilerig en grijs. Toch kon dat de pret niet derven! (meester Herwig)


Maandagavond hadden we een avondactiviteit: het spel was Cluedo. Dat was wel tof. We hadden onze zaklamp nodig. We moesten zoeken wie de moordenaar was. Jammer dat we zijn verloren! (Victor Beya- 5a)

Dag, ik ben Lars. Ik vertel wat we maandagavond hebben gedaan. We hebben Cluedo gespeeld! We waren in groepen verdeeld. Ik zat met Younes, Damon, Charaf, Arnaud en Simon in de groep. De groepen moesten kaartjes zoeken die op het plein hingen. Meester floot op de fluit en we mochten beginnen. Vlug, vlug alle kaartjes zoeken! De groep van Younes is gewonnen. We hebben een beetje gegokt. De anderen hadden ook goed gespeeld. Cluedo is gewoon de max! Ik hoop dat we het nog eens spelen! Daag! (Lars Maes- 5b)

Hallo, ik ben Bert en ik zal je in geuren en kleuren vertellen wat er op de eerste avond gebeurde op plattelandsklas. We hadden nog maar net gegeten (dat eten was heel lekker) en we mochten al naar dia's kijken over de streek, vogels, streekgerechten, … Het waren echt mooie foto's. Daarna hebben we Cluedo gespeeld: je moest te weten komen wie er vermoord werd, wie de dader was en wat het moordwapen was, waar het gebeurd was en wanneer. We mochten onze zaklampen gebruiken. Ons groepje had al veel dingen gevonden maar toch zijn we verloren. Toen moesten we naar bed om 21:30. Ik heb niet goed geslapen en ik had het ook veel te warm. En dan was het morgen maar daar zal iemand anders het over hebben. Vriendelijke groetjes! (Bert Vanhauwermeiren- 5b)



Dag beste ouders. Vandaag is het dinsdag en we hebben in de voormiddag gezeild. Het was super leuk. Meester Wouter leerde ons alles: de achtknoop en het holletje in de knoop. Hij leerde ons ook hoe we de zeilboot in elkaar moeten steken. De leraar legde boeien: een rode en een gele. Daar rond moesten we zeilen en zo moesten we verder tot de les gedaan was. (Younes Kassimi- 5a)



Dinsdagvoormiddag hebben we kleine beestjes zitten vangen met een visnet. Het was leuk want je kon de beestjes zien met een vergrootglas. We hebben garnalen, waterschorpioenen en nog veel beestjes gezien. Het vissen met een visnet ging nogal makkelijk en dan moest je het in een potje doen. Dan kon je goed kijken met het vergrootglas. Soms waren de beestjes vuil en eng. Maar toch vond ik het heel leerrijk! (Arnaud Comer- 5b)

Hallo, we zijn al dinsdag en we zijn met de fiets naar boer Roland geweest. Hij is heel tof en zijn hond Bob is heel lief. Hij kweekt grote fruitbomen, buxussen en hazelaars. Dan mochten we proeven van zijn appelsap. Dan leerden we allerlei dingen en op de terugweg had ik een wonde omdat ik gevallen ben. Daag! (Arnaud Acke- 5a)

Na een lekker middagmaal gaan we nu zeilen. Het zal wel leuk zijn want ik heb al een paar keer gezeild. Toen we aankwamen bij de bootjes hebben we ons zwaard en ons roer uit een kast moeten halen. Daarna heeft hij uitgelegd hoe je een boot in mekaar moet zetten. Eerst was de mast aan de beurt. Ik heb Roza een beetje geholpen omdat ze dat niet zo goed kon. Ik zeil al wat beter en ik kreeg een spriet. Daardoor ga je wat rapper. Dan moesten we leren knopen leggen. Dat viel wel mee. Toen we op het water waren zijn er veel in het riet terecht gekomen. Ik ben één keer in het riet beland omdat mijn giek los zat. Op het einde was ik bijna bevroren. Ze hebben ons geleerd hoe je een zeil moest oprollen. Dat was geen probleem voor mij. Dat was mijn dagboek. Groetjes! (Thomas Marecau -5b)



Hoi, ik ben Islam. Ik wil aan jullie vertellen wat ik allemaal doe op plattelandsklas. Ik doe hier veel leuke dingen, het is hier nooit vervelend. We doen elke dag verschillende sporten, bijvoorbeeld zeilen, pony rijden, … Ik zou hier willen twee weken blijven. We krijgen hier elke dag ook heel lekker eten. Het is hier heel tof! Ik was gisteren gaan fietsen. Het was wel fris maar toch was het ook leuk. En zo hebben we elke dag zo'n toffe dingen. Ik ben hier nog maar de tweede dag en ik weet nog niet zo goed wat we hier nog allemaal zullen doen. Ik hoop dat ik hier veel leuke dingen zal doen! Daag!! (Islam Astamirov- 5a)