maandag 27 maart 2017

2017 03 2 maandag aankomst in de Boerekreek en dagverloop

Tijdens de rit naar St-Jan-in-Eremo mochten sommigen genieten van een file maar uiteindelijk zijn we allemaal goed en wel aangekomen.


Enkele mama's en papa's waren bereid om de bedden op te maken zodat er al volop kon gevoetbald worden. Na enkele afspraken konden we onze fietshelm en fluohesjes aandoen om in de blakende zon een fietstochtje langs het Leopoldskanaal te maken.




 
 
 
 
Even uitrusten op het terras in het zonnetje, een briefje schrijven of gewoon wat gezellig babbelen met elkaar.
 
 
Om 12:30 etenstijd. Tomatensoep en daarna kaasburger met ham, aardappelkroketjes en bloemkool met kaassaus maar natuurlijk ook vegetarische burgers voor wie geen vlees mag eten of een allergie heeft. Voor dessert was er een vanillepudding met speculaas.
 


 


 
Deze namiddag had L5A wateronderzoek aan de Boerekreek met gids Carine. L5B kreeg oriëntatieloop en boogschieten bij sportmonitrice Eline. Daarna konden de echte topvoetballers weer meester Diedric leren voetballen.
 
Enkele verslagen uit het dagboek;
 
Baptiste: Vandaag is L5B op wateronderzoek gegaan. Wat hebben we gevonden? De waterschorpioen, de rugzwemmer en nog veel meer. Daarna heeft de juf nog wat uitleg gegeven over de waterdieren, hoe ze leven en hoe ze ontwikkelen.
 
 

 
Anas: Vandaag hebben we mogen boogschieten. Dat was leuk. Ik kan het nu al 'bère' goed. Met de ene hand moesten we de boog vasthouden. De andere hand gebruikten we om de boog op te spannen en de pijl weg te schieten.
 
Sander: We hebben hier een groot voetbalveld en een groot terrein. In sommige kamers zijn er stapelbedden. Veel kinderen hebben snoep mee van thuis en daar mogen we dan eens van smullen. De eetzaal is heel ruim.
 
Simon: Het is hier de MAX! We hebben hier een driegangenmenu. Als voorgerecht (soep) kregen we een apart soepbord, tomatensoep die mega lekker was. Het hoofdgerecht bestond uit vier soorten vlees (ik herken ze niet allemaal) maar ze zagen er heel lekker uit. Aardappelballetjes ... lekker !!! en bloemkool. Als dessert was het pudding met speculaas.
 
Cédric: We zijn eerst gaan fietsen om de buurt te verkennen. Meester Johan reed voorop en meester Dirk sloot de lange fietsrij. Het was leuk. Het is mooi weer en ik verlang al om andere dingen te doen.
 
Ayoub: Oriëntatieloop is een opdracht waarbij we ook met de pijl en boog schieten. We hebben eerst geoefend dat ging bij sommigen vlotjes. Het was heel leuk en ik heb me geamuseerd. Het was een leuke dag. Daaaaaag.
 
Jasmine: Het was super leuk vandaag. We hebben leren boogschieten en ik schoot twee keer bijna in de roos. Met mijn groepje heb ik tijdens de oriëntatieloop zes opdrachten kunnen doen en we waren een van de winnaars. Ik ben zeer benieuwd wat we morgen gaan doen.
 
 
Hamza: 't Was vandaag super leuk. We hebben veel gefietst. In de vrije momenten heb ik veel gevoetbald en we hebben met pijl en boog leren schieten. Meester Dirk was de beste.
Floor: Er is een hele grote eetzaal met super lekker eten. We slapen met vier personen. Ik, Claire, Tine en Louisa. Er is een badkamer met een douche en twee lavabo's. Er is een stapelbed en twee gewone bedden. We hebben vandaag met pijl en boog geschoten. Het was super leuk. We hebben ook nog een avondspel en dan gaan we slapen. Ik kan niet wachten tot morgen!
 
Tine: In de morgen gingen we eerst een toertje fietsen en dan was het al tijd voor het middageten. Super lekker. L5A ging boogschieten en oriëntatielopen en L5B ging op wateronderzoek. Allebei super leuk. Met mijn groepje hadden we vijf paaltjes gevonden. Dan mochten we ons even verfrissen en kregen we vrij spel. Ik heb al veel zin in morgen.


 
 
Cédric: We zijn eerst gaan fietsen langs het Leopoldkanaal en de buurt gaan verkennen. Het was leuk en het is mooi weer. Ik verlang al om andere dingen te doen.